simsfamiljer

Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 31 maj 2011 16:12

Tidigare delar: Del 1 Del 2

Reni:Blå

Sora:Gul

Lola:Orange

Charlie:Grön

Meilin:Rosa

Brev mm:Brun

Övriga:Grå/Lövgrön

                                                  ~Del 3~

Reni:Ååå min lilla Charile!En dag ska du styra det här riket. 

Dörr:Knack,knack!

Sora:Jag öppnar!

"Vem knackar så här tidigt?"

Vem vet?Någon som hade ett budskap om hennes man?

Drottningen kom!Det är nog till dig.

Kommer!"Vad kan det vara!?"

Reni gick till dörren där Sora stod och vänta. "Vad är det som är så viktigt?!Jag födde Charlie för någon timme sedan och nu är det något som är viktigare!Eller?!"   

"Åå titta!En sån söt liten flicka!Vad är det här för lapp?"

Lapp:Min kära.Jag kommer inte här ifrån men denna vackra flicka är en prinsessa,Kung Karls dotter.Jag vill att våran son ska gifta sig med henne.Jag är i fara och kan inte besöka dig.Jag fick budskapet från Sora.Min kära.

"Bäst att ta in den lilla prinsessan!"


Av Maria - 29 maj 2011 11:39

Tidigare delar: Del 1

Reni:Blå

Sora:Gul

Lola:Orange

Charlie:Grön

Meilin:Rosa

Brev mm:Brun

Övriga:Grå/Lövgrön

                                                    ~DEL 2~

Reni:Vad menar du?

Reni tittar bakom sig och där står Lola med hennes barn.

Vattenkokaren:Piiiiiiiiip!!!!!

Sora:Det är bäst jag går och tittar till vattnet!

Så,man fick en liten prins!

Lolla:Ja du.

Charlie ska han få heta."Prins Charlie"

Varsegod Reni här kommer Prins Charlie! 

Så gick dom och satte sig.Prins Charlie hade föds!

Av Maria - 24 maj 2011 19:26

   För att kunna vara vampyr och få vampyrbarn så måste du ha Kvällsnöje!


Vampyrer är nattliga varelser.Deras färdigheter går upp dubbelt så snabbt på natten.Alltså om vampyren tränar Karisma så går det dubbelt så fort!Dom springer även i en riktigt snabb fart och så klart så dricker dom blod!Hunger finns inte med på humormätaren utan törst står det där!

   

Klicka för att se bilderna större!


Men hur får man vampyrbarn?

Jo väldigt enkelt du behöver bara en vampyr för att det ska kunna bli vampyrbarn. Det finns inget fusk för att bli vampyr så man behöver bli vän med en som redan finns.Bli bästa vänner så kan du fråga om den kan bita dig!Den svarar ja eller nej. Ju bättre relationer desto större chans att bli förvanlad.Annars är det bara att försöka få barn med en vamyr.Om du får ett vampyrbarn eller fler kan jag inte säga.Om simen lyssnar på barn musik och dansar till den så är det större chans att så tvillingar eller trillingar.Bilder på Vampyrbarn>

     


Av Maria - 23 maj 2011 19:27

 

Tema på bloggen är dom sööta barnen!Lär dig mer om dom,hitta söta kläder till dom och läs små historier om flickor som föder sina första barn!

Av Maria - 20 maj 2011 17:32

Reni och hennes sagolika värld kommer idag!Ska gå ut lite sen blogga.


/Maria

Av Maria - 19 maj 2011 15:28

Så nu när min sims dator har kommit tillbacka så kan jag blogga igen!Det dåliga är att min dator inte spara stora eller lilla kärleken... =( Men Reni fanns kvar och nu ska man skriva om henne!Välkommen in i en sagolik värd!


/Maria

Av Maria - 15 maj 2011 20:01

Datorn ska vara på lagning då den är trasig....Under tiden kan jag inte blogga   Hoppas att ni kan vänta...


//Maria

Av Maria - 7 maj 2011 20:18

Reni:Blå

Sora:Gul

Lola:Orange

Charlie:Grön

Meilin:Rosa

Brev mm:Brun

Övriga:Grå/Lövgrön


På en ö som knappt några känner till finns det liv.Ett litet kungarike som styrdes av den vänliga drotningen Reni.En sommar dag åkte Kungen Briar iväg på äväntyr. Det han inte visste var att han lämna Reni med ett barn i magen.1 månad gick och ett brev kom.

Brev:Min kära Reni!Jag älskar dig!Jag ute på främande vatten med Karl en kung som har sitt rike vid solens ände.Han hjälper mig att hitta rätt.Hoppas att folket sköter om dig nu. Din kära Briar.

Månader gick och Briar kom aldrig.Magen börja bli stor.Reni skulle behöva föda sitt barn utan sin make.Så kom dagen.Hon föde och Sora tog barnet.Reni satt i väntan på sitt barn. Reni kunnde inte längre vänta och ropa in en av sina betjänter.

Reni:Sora!

Sora:Ja drotningen vad är det? 

Sora kom rusande.


Reni kunnde inte vänta en minut till!Även fast det bara gått 10 minuter!

Sora jag vill se mitt barn nu!

Drotningen ni måste ha tålamod!Nej,nej Sora.Jag vill de mitt barn nu!

Titta backom dej då.....

//Maria

Sök i bloggen

Presentation


Tjej på 12 höstrar som bloggar om the sims 3.

Kommande Nyheter

Jag är:Online / Offline

Det som är färglagt det är det jag är!

 

0 dagar kvar tills Leva livet säljs i butik!!

Kommande inlägg.

Tema Barn:Graviditet

Det lilla Kungariket del:5

Kändisliv del:1

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Karaktär gillar du mest i Det lilla kungariket?
 Reni
 Sora
 Lolla
 Charlie
 Meilin

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Kontakt

Kontakt via Mail.  

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Gudier & Tema

Historier

Historier

Det lilla Kungariket

Del: 1,2,3,4,5


Ovido - Quiz & Flashcards